HTML

Jónás Brigi naplója

Életem és életmódom.

Friss topikok

  • B.-né Erika: A díjat megérdemled te is :) Ezennel értesítelek :) tukorkepem.blog.hu/2012/02/20/megihletet (2012.02.20. 11:11) 68
  • JónásBrigi35: Helló Erika!!! Megtaláltál? :) Ez a túrótorta nagyon egyszerű és finom. Az alapja Stahl Juditos r... (2012.01.08. 15:53) Karácsonyi készülődés
  • B.-né Erika: Mi anyósomékhoz költöztünk 15 évvel ezelőtt amikor a kislányomat hazahoztuk a kórházból, aztán apó... (2012.01.08. 12:57) 4 nap óvoda

Linkblog

Nőnek lenni jó!(?)

2015.04.03. 22:08 JónásBrigi35

A kalács lassú műfaj

Ma újabb mérföldkőhöz értem a konyhaművészetemben: fonott kalácsot sütöttem. A férjeméknél szokás, hogy húsvétkor kalácsot esznek, inenn jött a késztetés. Egy magazinban pedig találtam egy túrós-joghurtos fonott kalács receptet, amely megtetszett, innen jött az ötlet.

Csakhogy én még sosem sütöttem fonott kalácsot, sőt kelt tésztát se nagyon, akkor is kenyérsütőgépben. Most viszont nem akartam a gépet használni, kézzel dagasztani meg sajnos nem tanultam meg édesanyámtól, úgyhogy köztes megoldásként a kézi mixer dagasztókarjára szavaztam.

Összeállítottam a tésztát, ügyelve rá, hogy minden szobahőmérsékletű legyen. A dagasztókarokkal viszonylag könnyen lehetett dolgozni, gyorsabban összeállt a tészta, mint számítottam.

És innentől fogva jött a várakozás... A tésztának két órát kelni kellett. Közben a kislányommal sütöttünk másik féle sütit, úgyhogy jó meleg lett, szépen megkelt a tészta. Három részre szedtem, a kislányom segítségével megfontam. Egy kis tészta a tál szélére ragadt, abból a kislányom csinált egy mini-kalácsot, nagyon ügyes volt! :)

Aztán vártam újabb 45 percet.... Közben előmelegítettem a sütőt 200 fokra. A kislányommal kifújtunk egy tojást és megkentem a kalács tetejét. Aztán végre sütőbe került az óriási tészta-koszorú, és sült...35 percet. Így végül 4 órával a sütés kezdete után készen lett az első fonottkalácsom!

Külalakra lehetne szebb is (óriási mennyiség lett fél kg lisztből, és szebb lett volna, ha megpróbálkozom az ötös fonással - na majd legközelebb, addig begyakorolom), de azért elég gusztusos lett, és a lényeg: nagyon finom! Kb. ugyanaz a fíling, mint amikor házi készítésű gyümölcsjoghurtot készítettem: mi a szart eddig ettem én kalácsként?! Nincsen semmilyen mellékíze, nem érezni rajta aromát, állagra is puhább, érezni, hogy van benne "anyag".  Megérte várni rá ennyit! :)

Igazából nem nagy munka, úgyhogy ezentúl biztosan többször lesz itthon házi készítésű kalács, mint eddig.

Büszke vagyok magamra! :)

komment

süti beállítások módosítása