HTML

Jónás Brigi naplója

Életem és életmódom.

Friss topikok

  • B.-né Erika: A díjat megérdemled te is :) Ezennel értesítelek :) tukorkepem.blog.hu/2012/02/20/megihletet (2012.02.20. 11:11) 68
  • JónásBrigi35: Helló Erika!!! Megtaláltál? :) Ez a túrótorta nagyon egyszerű és finom. Az alapja Stahl Juditos r... (2012.01.08. 15:53) Karácsonyi készülődés
  • B.-né Erika: Mi anyósomékhoz költöztünk 15 évvel ezelőtt amikor a kislányomat hazahoztuk a kórházból, aztán apó... (2012.01.08. 12:57) 4 nap óvoda

Linkblog

Nőnek lenni jó!(?)

2015.09.14. 11:31 JónásBrigi35

Pattanásig feszült helyzet

Emberkísérletbe fogtam a hétvégén. Magamon kísérletezem ugyanis, mégpedig azzal, hogy igaz-e, hogy a pattanásokat nem szabad kinyomkodni.

25 éve pattanásos az arcbőröm. :( Mostanra sikerült elfogadnom, hogy ez - nagy valószínűséggel - hormonális, emésztési ÉS stressz-probléma nálam, és bizony nem fog megoldódni, hiába kenek én erre bármit. Az évtizedek alatt sokféle kozmetikumot, módszert kipróbáltam, tulajdonképpen zéró eredménnyel. Néha előfordult, hogy 1-2 hétig szebb vol a bőröm, de ez diétának és stressz-mentes környzetnek volt köszönhető. De sajnos szinte leheteten a stresszt kiiktatni az életemből, és bevallom, a diétázás sem az erősségem. Lehet, hogy ha elhagynék mindenféle cukrot és édesítőszert az étkezésemből, akkor szebb lenne a bőröm. De én nem tudom elképzelni az életet édes íz nélkül! Sajnálom, ez van. :( Lehet, hogy kevesebb vagy akár semennyi pattannásom nem lenne, és biztos szuper lenne az alakom is, de az is biztos, hogy egy depressziós, öröm néküli idegroncs lennék.  Így maradnak a pattanások.

Szeptember eleje óta megint nagyon problémás a bőröm (= kevés alvás, stressz a kislányom sulija és a munkahelyi váltásom miatt, őszi depi), de múlt csütörtökön még pluszban elborította az arcom sok kis apró, fehér, gennyes göböcske, vlószínűleg egy tálka epernek köszönhetően. Aznap este letisztítottam a sminkemet, kinyomogattam a pattanásokat, lekezeltem őket tonikkal, pattanás elleni roll-onnal, és Schüssler krémmel.

Itt álljunk meg egy szóra. 25 éve nyomkodom a pattanásaimat. Nem tudom megállni, hogy ne nyomjam ki őket, mert szerintem kevés undorítóbb dolog van, mint az ember fején virító genny-göbök. Inkább legyen piros és gyulladt, csak ne gennyes. Még akkor is, ha a nyomkodás, főleg az utóbbi időben, szemmel látható nyomokat hagy a bőrömön,  csúnya elszíneződések formájában. :(

Másnap, ha lehet, még rosszabb lett a helyet: újabb kis gennyes göbök jelentek meg, és a már kinyomkodottak is megteltek újra. :(  Újból a szokásos protokoll: tisztítás, kinyomkodás, kezelés, stb, reggel és este is.  Szombat reggelre a bőröm állapota elérte a nevetségesen siralmas szintet, és úgy döntöttem, ezzel nem érdemes semmit se kezdeni! Mivel a hétvégén sehová nem kellett mennem (dolgoztam itthonról), elhatároztam, hogy belefogok egy kísérletbe annak tesztelésére, hogy valóban gyorsabban/szebben gyógyulnak-e a pattanások, ha nem nyomogatjuk ki őket. Egy kis Naturissimo Professional pattanás elleni ecsetelőt tettem a pattanásokra, ez nagyjából le is fedte őket. Persze nehéz volt megállni, hogy ne nyomogassam, vagy legalább vakargassam a viszketve feszülő kis göböket, de megálltam. Este a szokásos tisztítós-kezelős protokoll, nyomogatás nem!!!, megfejelve azzal, hogy bekentem Vichy Normaderm krémmel is a bőrömet (ingyenes termékminta volt egy magazinhoz). Lefeküdtem aludni, és vártam a csodát.

A csoda ugyan elmaradt, de vasárnap reggelre a kis fehér göbök kb. 30%-a eltűnt. No nem nyomtalanul, a piros pöttyök ott virítottak a bőrömön, de a fehér genny eltűnt róluk, és egy ici-picit kevébé tűntek gyulladtnak. "Cserébe" újabb göbök jelentek meg a homlokomon, és egy pontosan az orrnyergem kellős közepén. És a régi pattanások is virítottak szépen. Mindegy, Naturissimo ecsetelővel lefedtem őket, és mentem a dolgomra. Este tisztítás, ohne nyomogatás, és a kísérletet tovább bonyolítottam azzal, hogy az arcom egyik felére felkentem a Vichy Normadermet, a másik felén viszont a Garnier pattanás elleni roll-onjával kezeltem le a kis köcsögöket göböket. És ismét vártam a csodát.

Na, csoda ma reggelre sem lett, sőt, igazából semmilyen különbség nem látszik az arcom két fele között, tehát megállapítom, hogy teljesen felesleges drága krémekre  kiadni több ezer forintot, hiszen  ezek csak azért ilyen drágák, hogy a jó sok reklámot ki tudják fizetni a gyártó marketingesei...

Viszont konkrét eredményt is látok. Az orromnál lévő undorító kis gennygöb kb. a harmadára csökkent. Nem tűnt el teljesen, de nem is olyan feltűnő már. A többi pattanás közül is van több eltűnőben, és újabbak nem jöttek elő. Úgyhogy megállapítom, hogy nyomogatás nékül tényleg jobban gyógyulnak a pattanások.

Jelentkezem még, hogy hogyan alakul a bőröm.

 Update: kb. 1 hét alatt a gennyes kis göbök nyom nélkül mind eltűntek. Wow. Tanulság: NE NYOMOGASS!!!  Viszont néhány (azaz 5) nagyobb és gyulladtabb pattanás makacsul tartja magát, nem mozdul se előre, se hátra, se nem jobb, se nem rosszabb, csak sötétpiros, gyulladt és csúnya... :(

Update: egy ismerősöm azt tanácsolta a pajzsmirigy-problémámra, hogy hagyjam el a tejet az étrendemből. Kb. 3 hét tejmentesség után a bőröm hihetetlen mértékben javulni kezdett! Azóta sem iszom tejet (immáron kb. 2,5 hónapja). 2-3 pattanás időnként még előjön (gyanítom, ez is táplálkozással van összefüggésben), de soha ilyen szép még nem volt a bőröm! Pedig nem kenem semmivel, csak NO MILK TODAY!!!

 

komment

süti beállítások módosítása