HTML

Jónás Brigi naplója

Életem és életmódom.

Friss topikok

  • B.-né Erika: A díjat megérdemled te is :) Ezennel értesítelek :) tukorkepem.blog.hu/2012/02/20/megihletet (2012.02.20. 11:11) 68
  • JónásBrigi35: Helló Erika!!! Megtaláltál? :) Ez a túrótorta nagyon egyszerű és finom. Az alapja Stahl Juditos r... (2012.01.08. 15:53) Karácsonyi készülődés
  • B.-né Erika: Mi anyósomékhoz költöztünk 15 évvel ezelőtt amikor a kislányomat hazahoztuk a kórházból, aztán apó... (2012.01.08. 12:57) 4 nap óvoda

Linkblog

Nőnek lenni jó!(?)

2015.04.25. 16:57 JónásBrigi35

Tavaszi megújulás

Itt az ideje egy kis tavaszi megújulásnak, azaz egy újabb Steinberger-böjtnek! :) Négy hónapja csináltam utoljára, ejnye-bejnye, negyedévenként minimum rám férne.

Úgyhogy ma elindult az első nap (04. 20). Amúgy sincs sok kedvem enni, mert van egy afta a számban, fáj az egész szájpadlásom. :( Plusz van egy csomó pattanás a nyakamon, amely nálam mindig valami méregtelenítési gondot jelez, úgyhogy akárhányszor tükörbe nézek, megvan a motiváció. (Most olvastam utána: pajzsmirigy problémára utal, ha az állkapocs vonalán és  a nyakon vannak pattanások. Bingó! Jövő hétfőn megyek az endokrinológiára.)

A zöldbúzafűlé nekem továbbra is hányingerkeltő :(, gyorsan lehúzom, és utána leöblítem egy pohát ásványvízzel a borzalmat. Így legalább a folyadékbevitel is pipa. :) Ma még nagyon virgonc voltam, délután még kocogni is elmentem, simán végigkocogtam a 6 km-t, még ha picit lassabban is, mint egyébként. A kedvem is jó volt, este kezdtem érezni csak, hogy kissé fáj a fejem.

Ma ráakadtam a Antal Vali és a Bionom Online bolt weboldalára, este 11-ig azt böngészgettem.

2. nap (04.21.)

Éjjel jól aludtam volna, ha a macsekom fel nem ébresztett volna 2x. De nem haragudtam rá, beteg volt a picikém, ment a hasa és szerintem láza is volt, úgy voltam nyugodt én is, hogy mellettem feküdt. :) Szerencsére reggelre nem látszott, hogy baja lenne.

Ma vegyes zöldségkoktél van, ez sem a kedvencem a cékla miatt, amit önmagában képtelen lennék meginni, így csak mérsékelten fordul fel a gyomrom... De sokkal jobb ez a zöldséglé, mint a zöldbúzafűlé!

Reggel gyógytornáztam 20 percet, és még délelőtt mozogtam újabb 50 percet, mert az egyik sportcsatornán Fit HD-s alakformáló torna volt. Az elején még megmosolyogtam a bemelegítő aerobicos 10 percet, olyan retro-feeling volt, régen az egyetemi aerobik órákon csináltunk hasonlót (nem is ért semmit...). Na de utána kőkemény fenék-, comb-, és hasizomedzés jött, na akkor már nem mosolyogtam! Bizony nem bírtam végigcsinálni a sorozatokat, és egész meg is izzadtam. Szóval jó kis torna volt, rám fért!

Utána viszont rámtört a mardosó éhség, és nagyon szenvedtem, kótyagosnak éreztem a fejem is tőle, még a hajmosás is koncentrációt igényelt... Aztán az "ebédem" után jobban lettem szerencsére. Megfogadtam, hogy ezt az 5 napot a lehető legjókedvűbben csinálom végig, nem a szenvedésekre koncentrálok, hanem arra, hogy milyen jó lesz utána! Tudom, hogy pénteken már pehelykönnyűnek fogom érezni magam, egy ruhamérettel karcsúbb leszek, és bár fizikailag biztosan gyengének fogom érezni magamat, mentálisan annál erősebbnek!

Amúgy is megvan még az aftám, nem élvezném az evést, még ha ehetnék is bármit. És a bőröm borzalmas, a pattanások nagyon-nagyon pirosak. Remélem, péntekre ez is rendeződik.

Továbbra is sokat iszom, ami jó, mert általában nem szoktam inni sem, ha nem eszem, és a Steinberger kúrák alatt 3-4 liter folyadékot még meg kellene inni a levek mellé. Nekem talán a 3 l megvan.

A Bionom Online boltból rendeltem néhány terméket, szeretném a mérgekkel teli kozmetikumaimat fokozatosan leváltani. Remélem, a férjem is egyetért majd velem, és akkor az egész család átáll ilyen termékekre. Ehhez persze az arcbőrömet is helyre kell hozni, amelyhez a szervezetemet kell egyensúlyba hozni (pajzsmirigy probléma lehet a háttérben), hogy ne legyen szükségem annyi dekorkozmetikumra se! Azt hiszem ennek kiváló első lépése egy kis méregtelenítés. És már most töröm a fejem, hogyan tudnám megreformálni az étkezésünket is úgy, hogy minél természetesebb és egészségesebb legyen. Általában az időhiány miatt hajlamos vagyok félkész, mélyhűtött ételeket venni, hiába tudom, hogy nem kellene! De egyszerűen nincs időm egy pizzával pepecselni fél délelőttöt, vagy este hagyományos módon kakaót főzni, vagy heti rendszerességgel kekszet sütni, hogy legyen nasi a kislányomnak. Jó lenne, jó lenne, de nem fér bele! :( És ez valahol nagyon szomorú! :(

Szép lassan eljutok odáig, hogy felmondok a munkahelyemen, és az egész napomat azzal töltöm, hogy magamat rendbehozzam, meggyógyítsam, illetve a családnak biztosítsam a "hátországot" (= tiszta lakás, tiszta ruha, finom étel). Csak akkor bajos lesz megvenni a 3-4000 forintos bio tusfürdőket, krémeket... :(

Ja, este még a piros betűs ünnepek is beköszöntöttek, hát, nem tudtam, mi hiányzik...! :)

 3. nap (04.22.)

Elég nyugtalanul aludtam, de főleg megint a macsekoknak köszönhetően, de sokszor alszom rosszul, hozzászoktam...

A pattanások az arcomon és a nyakamon az egyik egész jól visszahúzódtak, gyógyulnak; de a nyakamon még van 4 pattanás, ami lángol - így ma garbónyakú pulcsiban mentem dolgozni.

Sűrű napom volt, reggel fél 8-kor indultam el itthonról, és este 3/4 7-re értem haza. Viszonylag jól bírtam a böjtöt, csak sajnos az ivásra nem jutott mindig időm (az irodában sajnos sokszor így van: belefeledkezem a feladatokba, a konyha messze van az íróasztalomtól, és csak ritkán szánom rá magam, hogy elmenjek odáig). Délután 4-kor volt csak egy mélypontom, amikor egy külsős rendezvényen leültem a pogácsák, hókiflik és csokis tekercsek közé, és megcsapott a mennyei illat... És hirtelen a kávé is elkezdett hiányozni, pedig csak néhány hónapja kezdtem el kávét inni, nem is minden nap, és ha igen, akkor is csak napi 1-et. Máris függő lennék? Itt az ideje akkor ebből is visszavenni...

Ami viszont nagyon kellemetlen, hogy délutánra lett egy savas-maró íz a számban, amely az esti fogmosáskor még fokozódott is. Különösen az aftás részen zavaró. Este vettem friss kenyeret, így szerdán már nagyon száraz volt a vasárnapi kenyér...

Ma vettem a DM-ben natúrkozmetikum rúzst és szájceruzát, hogy legalább ne nyalogassak mérgeket... A gyerek bőre is nagyon csúnya, úgyhogy pénteken veszek bio / natúr szappant és testápolót is.

Ma gerincjógázni akartam este, kikészítettem a ruhámat is hozzá, de nem jutott rá időm. :( A férjem külföldön van, így enyém volt az esti rutin a gyerekkel. Szegény gyereket sürgettem folyamatosan, de még így is úgy elhúzta az időt, hogy fél 9 után pár perccel tudtam csak kijönni a szobájából. Akkor pedig már nem vágytam másra, csak egy hosszú zuhanyozásra, egy gyógyteára és alvásra! De majd holnap bepótolom a mozgást, el akarok menni kocogni, mert kell a fény és a friss levegő is. És a gyerekkel töltött minőségi időt is be kell pótolnom, mert ma csak elkészítettem neki a vacsoráját, a holnapi tízóraiját, segítettem neki a zuhanyzásban-törölközésben-krémezésben, olvastam neki egy mesét - és ennyi! :(   Szegény szeretett volna társasjátékozni is, de egyszerűen nem jutott idő rá (erre se). :(

4. nap (04.23.)

Éjjel egész tűrhetően aludtam, csak kétszer kellett felkelnem, és csak egyszer a macskeszok jóvoltából. :) Pattanások gyógyulóban, már csak azok vöröslenek, amelyeket kinyomogattam. (Tanulság: nyakon lévő pattanást ne nyomogassunk!)

Reggel én vittem iskolába a kislányomat, így 20 perc sétával indult a nap. Szerencsére ma itthonról dolgozhattam. Fél 9-kor leültem dolgozni, és... úristen! Whá! 3-ig kb. percnyi megállás nélkül nyomtam. Annyi, de annyi dolgom volt, és nem is tudtam mindent elvégezni, amit kellett volna. Nemhogy ebédet készíteni, de megenni se lett volna időm. Még szerencse, hogy ilyen gondom nem volt ugye...

A sárgarépalé eléggé nem bejövi, de ez van. De legalább a kenyér nem száraz. :) Délutánra a savas-maró íz visszatért a számba. :( Az aftám is megvan még. :(

Munka után elmentem kocogni. Pazarr volt az idő, napsütéses, meleg. Csak 4,5 km-t kocogtam, gondoltam, így a 4. napon tán nem kéne megdögleni.

Egész nap nagyon éhes voltam. Általában ez a kúra legnehezebb napja, most is. De tudom, mi a cél, így nem lankad a lelkesedésem. Már 3/4-én túl vagyok, kibírok még egy napot. De azért komoly erőfeszítést igényeltek a délutáni háztartási teendők.

5. nap (04.25.)

Hát elég pocsékul aludtam (kivételesen nem a macskák miatt...): fél 4-kor felébredtem és nem bírtam visszaaludni. :( Bár ez szerintem a munkahelyi stressznek is köszönhető.

A pattanások begyógyultak, az aftámat még érzem kicsit. Máris 2 kg-mal vagyok kevesebb. :)

A délelőttöm gyorsan elment, sok dolgom volt a munkahelyemen. Délután azonban rámtört az éhség és az enerváltság. Front is van. Szóval nehéz kicsit... A mozgásra nem bírtam rábeszélni magamat :(, épp' elég volt a háztartási teendőket ellátni.

Az azonban jó, hogy nem fantáziálok kajákról, és nem kívánok semmilyen ételt különösebben. Eddig akárhányszor csináltam meg ezt a kúrát, a 2. nap délutánjától kezdve majd' megvesztem valami sütiért, és a 4. naptól már csak az éltetett, hogy a kúra után milyen jókat fogok enni. Most szerencsére semmi ilyen nincsen; s nagyon is mértékkel szeretném majd élvezni az ételeket ezután is, hogy nyárra bikini-formába hozzam magam.

A kúra után

Yippie, megcsináltam! :) Ráadásul úgy, hogy végig igyekeztem pozitív maradni és nem szenvedésnek megélni az egészet.

2,3 kg-ot fogytam. :) A hasam szép lapos lett.  A pattanásaim begyógyultak. Míg szerdán az arcomat vastagon lealapozva, a nyakamat garbóban takargatva  mentem munkába, addig ma elég volt csak korrektorral eltüntetni a pattanásnyomokat, felkenni egy fényvédőkréemt és kész! Hihetetlen, mennyit javult a bőröm 3 nap alatt!

Szóval ismét megállapítom: megérte. Nem volt könnyű, de megérte. Büszke vagyok rá, hogy meg tudtam tenni magamért.

 

 

komment

süti beállítások módosítása