HTML

Jónás Brigi naplója

Életem és életmódom.

Friss topikok

  • B.-né Erika: A díjat megérdemled te is :) Ezennel értesítelek :) tukorkepem.blog.hu/2012/02/20/megihletet (2012.02.20. 11:11) 68
  • JónásBrigi35: Helló Erika!!! Megtaláltál? :) Ez a túrótorta nagyon egyszerű és finom. Az alapja Stahl Juditos r... (2012.01.08. 15:53) Karácsonyi készülődés
  • B.-né Erika: Mi anyósomékhoz költöztünk 15 évvel ezelőtt amikor a kislányomat hazahoztuk a kórházból, aztán apó... (2012.01.08. 12:57) 4 nap óvoda

Linkblog

Nőnek lenni jó!(?)

2015.04.05. 20:43 JónásBrigi35

Sonkafőzés

A sonkafőzés is olyan volt nekem eddig, mint anno a húslevesfőzés: valami konyhai misztérium, amelybe engem nem avattak be... Csak azt láttam mindig, hogy anyám nagy felhajtást csap a húsvéti sonkafőzés körül, úgyhogy én nem is próbálkoztam vele. Anyósom úgyis minden évben húsvétkor küld pár szelet kemény, sós, rágós sonkát, úgyhogy ez volt a húsvéti sonka fíling. Eddig.

Most vett a férjem egy kisebb darab főtt, füstölt sonkát. Erre a sógorom felvilágosított, hogy az csak előfőzött, azt még meg kell főzni. Na, ezen nem múlik. Kerestem receptet az interneten, és megfőztem életem első húsvéti sonkáját.

Legelőször is be kellett áztatni hideg vízbe a sonkát, jó hosszú időre, akár egész éjszaka is lehetett volna, ha időben olvasom el a receptet... Így 4 óra lett belőle. Utána leöntöttem az állott vizet róla, és friss hideg vízben elkezdtem főzni. Egy teatojásba tettem pár szem egész fekete borsot és köménymagot, ezt beletettem a vízbe. Került bele még fél fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma és 2 babérlevél. Csak fél kilós volt a sonka, így csak fél óráig főztem. Utána hagytam a lében kihűlni. (Újabb 4 óra...)

Nos, azt hiszem, jól sikerült ez is. Tényleg olyan puha volt a sonka, mint a vaj. Nekem egy picit sótlan volt, de a férjem nem hiányolta belőle a sót sem. Úgyhogy ismét megveregetem a vállam. :)

komment

süti beállítások módosítása